Обновления переводов
Re: Обновления переводов
Перевёл небольшой мод Lore From Learning.
Обновление v4 с включённым переводом доступно тут: https://www.gibberlings3.net/files/file ... -learning/
Обновление v4 с включённым переводом доступно тут: https://www.gibberlings3.net/files/file ... -learning/
Re: Обновления переводов
Обновление Improved Shamanic Dance v4.4. Перевод от dim-chek22 добавлен!Austin писал(а): ↑06 авг 2021, 15:51Во-первых, кодировка одного из файлов была неправильной (UTF-8 с BOM, а должна быть обычная UTF-8, без BOM). Во-вторых, у строки 84 была пропущена закрывающая тильда. Чтобы такое отслеживать, помогает программа TRA-cheker (см.пункт 10 инструкции для переводчиков).dim-chek22 писал(а): ↑06 авг 2021, 13:37Решил попробовать перевести один маленький мод ImprovedShamanicDance 4.3, ссылочка: https://github.com/Argent77/A7-Improved ... e/releases, вроде все просто перевел по инструкции от Austin - viewtopic.php?f=6&t=1497 (большое спасибо кстати ему за нее), и при установке на чистую BG2EE пишет такое:
Я исправил это, вот архив с русификацией, кинуть в папку мода с заменой файлов и готово.
Спасибо за перевод!![]()
https://forums.beamdog.com/discussion/c ... nt_1174456
Re: Обновления переводов
Подготовлен перевод для Animal Companions https://arcanecoast.ru/mod/animal-companions. До официального обновления брать тут.
Re: Обновления переводов
Обновил перевод для Made In Heaven: Encounters And Quests v4. Перевод отправлен автору.
UPD. Перевод добавлен в v5: https://github.com/AngelGryph/MadeInHea ... ses/tag/v5
UPD. Перевод добавлен в v5: https://github.com/AngelGryph/MadeInHea ... ses/tag/v5
Re: Обновления переводов
Добавлен перевод для EET Tweaks: https://github.com/K4thos/EET_Tweaks (спасибо paladin84 за pull request)
Re: Обновления переводов
Мод Butchery обновлён до v5. Список обновлений\изменений приличный. Перевод так же обновлён. Брать тут.
Re: Обновления переводов
Перевёл небольшой мод Polymorph Fixes for IWDEE.
Обновление v1.8 с включённым переводом доступно тут: https://github.com/D2-mods/Polymorph-fi ... es/tag/1.8
Обновление v1.8 с включённым переводом доступно тут: https://github.com/D2-mods/Polymorph-fi ... es/tag/1.8
Re: Обновления переводов
Для мода Rough World выполнен перевод (от Alisia и меня). Так же мод был полностью трафицирован. Скачивать отсюда.
Отдельное спасибо tipun за улучшение функции добавления анимации. Было бы неплохо отправить всё это автору, elminster.
________________________________________________________________________________________________________
Так же подготовлен (практически полный) перевод мода Epic Thieving. Автор перевода: Alisia. Скачивать отсюда.
Осталось доперевести строки @19002, @19004, @19006, @19008, @19010 в файле russian.tra:
Отдельное спасибо tipun за улучшение функции добавления анимации. Было бы неплохо отправить всё это автору, elminster.
________________________________________________________________________________________________________
Так же подготовлен (практически полный) перевод мода Epic Thieving. Автор перевода: Alisia. Скачивать отсюда.
Осталось доперевести строки @19002, @19004, @19006, @19008, @19010 в файле russian.tra:
Спойлер
Показать
@19002=~Установка ловушки
Ловушка устанавливается в текущей локации, если в поле зрения персонажа нет видимых врагов. Ловушки становятся более мощными с развитием умения 'Установка ловушек' и могут быть активированы только врагами.
Установка ловушек 0-49: Причиняет 1d8+5 метательного урона.
Установка ловушек 50-99: Deals 1d8+5 missile damage, plus 1d8 poison damage.
Установка ловушек 100-149: Deals 2d8+5 missile damage, plus 2d8 poison damage.
Установка ловушек 150-199: Deals 2d8+5 missile damage, plus 3d8 poison damage.
Установка ловушек 200-249: Deals 3d8+5 missile damage, plus 4d8 poison damage.
Установка ловушек 250 and above: Deals 3d8+5 missile damage, plus 5d8 poison damage.~
@19004=~Установка специальной ловушки
Ловушка устанавливается в текущей локации, если в поле зрения персонажа нет видимых врагов. Ловушки становятся более мощными с развитием умения Установка ловушек и могут быть активированы только врагами.
Set Traps 0-49: Deals 2d8+5 missile damage, and slows the target for 3 rounds if a Save vs. Wands with a -1 penalty is failed.
Set Traps 50-99: Deals 3d8+5 missile damage, and slows the target for 4 rounds if a Save vs. Wands with a -2 penalty is failed.
Set Traps 100-149: Deals 4d8+5 missile damage, and holds the target for 4 rounds if a Save vs. Wands with a -2 penalty is failed.
Set Traps 150-199: Deals 5d8+5 missile damage, and holds the target for 5 rounds if a Save vs. Wands with a -3 penalty is failed.
Set Traps 200-249: Deals 6d8+5 missile damage, holds the target for 5 rounds if a Save vs. Wands with a -3 penalty is failed, and pulls the target towards the trap.
Set Traps 250 and above: Deals 8d8+5 missile damage, holds the target for 6 rounds if a Save vs. Wands with a -4 penalty is failed, and pulls the target towards the trap.~
@19006=~Установка смертельной ловушки
With this ability, the character can set a deadly trap that can instantly kill a creature. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Deals 4d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a +1 bonus.
Set Traps 150-199: Deals 6d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death.
Set Traps 200-249: Deals 8d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a -1 penalty.
Set Traps 250 and above: Deals 10d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a -2 penalty.~
@19008=~Установка взрывной ловушки
With this ability, the character can set a deadly trap that explodes when an enemy comes near. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Deals 10d6 fire damage to all enemies within 15 feet (Save vs. Breath for half) and knocks them back.
Set Traps 150-199: Deals 12d6 fire damage to all enemies within 20 feet (Save vs. Breath at -1 for half) and knocks them back.
Set Traps 200-249: Deals 14d6 fire damage to all enemies within 25 feet (Save vs. Breath at -2 for half) and knocks them back.
Set Traps 250 and above: Deals 16d6 fire damage to all enemies within 30 feet (Save vs. Breath at -3 for half) and knocks them back.
Although the radius of the explosion grows as the trap gets more powerful, the proximity needed to trigger the trap does not change.~
@19010=~Установка временной ловушки
With this ability, the character can set a trap that stops time when an enemy comes near. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Stops time for 1.5 rounds.
Set Traps 150-199: Stops time for 2 rounds.
Set Traps 200-249: Stops time for 2.5 rounds.
Set Traps 250 and above: Stops time for 3 rounds.~
Ловушка устанавливается в текущей локации, если в поле зрения персонажа нет видимых врагов. Ловушки становятся более мощными с развитием умения 'Установка ловушек' и могут быть активированы только врагами.
Установка ловушек 0-49: Причиняет 1d8+5 метательного урона.
Установка ловушек 50-99: Deals 1d8+5 missile damage, plus 1d8 poison damage.
Установка ловушек 100-149: Deals 2d8+5 missile damage, plus 2d8 poison damage.
Установка ловушек 150-199: Deals 2d8+5 missile damage, plus 3d8 poison damage.
Установка ловушек 200-249: Deals 3d8+5 missile damage, plus 4d8 poison damage.
Установка ловушек 250 and above: Deals 3d8+5 missile damage, plus 5d8 poison damage.~
@19004=~Установка специальной ловушки
Ловушка устанавливается в текущей локации, если в поле зрения персонажа нет видимых врагов. Ловушки становятся более мощными с развитием умения Установка ловушек и могут быть активированы только врагами.
Set Traps 0-49: Deals 2d8+5 missile damage, and slows the target for 3 rounds if a Save vs. Wands with a -1 penalty is failed.
Set Traps 50-99: Deals 3d8+5 missile damage, and slows the target for 4 rounds if a Save vs. Wands with a -2 penalty is failed.
Set Traps 100-149: Deals 4d8+5 missile damage, and holds the target for 4 rounds if a Save vs. Wands with a -2 penalty is failed.
Set Traps 150-199: Deals 5d8+5 missile damage, and holds the target for 5 rounds if a Save vs. Wands with a -3 penalty is failed.
Set Traps 200-249: Deals 6d8+5 missile damage, holds the target for 5 rounds if a Save vs. Wands with a -3 penalty is failed, and pulls the target towards the trap.
Set Traps 250 and above: Deals 8d8+5 missile damage, holds the target for 6 rounds if a Save vs. Wands with a -4 penalty is failed, and pulls the target towards the trap.~
@19006=~Установка смертельной ловушки
With this ability, the character can set a deadly trap that can instantly kill a creature. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Deals 4d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a +1 bonus.
Set Traps 150-199: Deals 6d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death.
Set Traps 200-249: Deals 8d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a -1 penalty.
Set Traps 250 and above: Deals 10d8+5 missile damage and instantly kills the target if it fails a Save vs. Death with a -2 penalty.~
@19008=~Установка взрывной ловушки
With this ability, the character can set a deadly trap that explodes when an enemy comes near. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Deals 10d6 fire damage to all enemies within 15 feet (Save vs. Breath for half) and knocks them back.
Set Traps 150-199: Deals 12d6 fire damage to all enemies within 20 feet (Save vs. Breath at -1 for half) and knocks them back.
Set Traps 200-249: Deals 14d6 fire damage to all enemies within 25 feet (Save vs. Breath at -2 for half) and knocks them back.
Set Traps 250 and above: Deals 16d6 fire damage to all enemies within 30 feet (Save vs. Breath at -3 for half) and knocks them back.
Although the radius of the explosion grows as the trap gets more powerful, the proximity needed to trigger the trap does not change.~
@19010=~Установка временной ловушки
With this ability, the character can set a trap that stops time when an enemy comes near. The trap grows more powerful with the character's Set Traps skill and can only be triggered by enemies.
Set Traps 0-149: Stops time for 1.5 rounds.
Set Traps 150-199: Stops time for 2 rounds.
Set Traps 200-249: Stops time for 2.5 rounds.
Set Traps 250 and above: Stops time for 3 rounds.~
Re: Обновления переводов
Напоминаю, что вот эти два мода были переведены и перевод уже включен в официальные версии: https://arcanecoast.ru/mod/kivan-and-de ... companions и https://arcanecoast.ru/mod/wheels-of-prophecy
- Silmor Senedlen
- Администратор
- Сообщения: 828
- Зарегистрирован: 24 дек 2011, 08:23
- Откуда: Москва
- Контактная информация: